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『OUT IN JAPAN』とは?

 

「OUT IN JAPAN」とは、日本のLGBTをはじめとするセクシュアル・マイノリティにスポットライトを当て、市井の人々を含む多彩なポートレートを様々なフォトグラファーが撮影し、5年間で10,000人のギャラリーを目指すプロジェクトです。
個人、団体、企業、自治体等との連携を通して、WEBサイト・展覧会・写真集などを展開し、身近な存在としてのセクシュアル・マイノリティを可視化させ、正しい知識や理解を広げるきっかけとしていきます。
セクシュアル・マイノリティにとってカミングアウトは段階的なものであり、ひとりひとり、そのタイミングや方法は違います。カミングアウトをしないという選択をする人もいます。「OUT IN JAPAN」では、カミングアウトをしたいと願い選択する人を、やさしく受け止め応援できる社会づくりを目指しています。

“OUT IN JAPAN”is a project aimed at shining the spotlight on sexual minorities in Japan — with various acclaimed photographers taking portraits of LGBT-identified individuals from all walks of life — with the goal of showcasing 10,000 portraits in the next five years.
With the cooperation of individuals, organizations, corporations and local governments, the project is launching a website, an exhibition and a collection of photographs to familiarize the Japanese public with the presence of sexual minorities and to share accurate information and knowledge of the LGBT community.
ts of LGBT-identified individuals from all walks of life — with the goal of showcasing 10,000 portraits in the next five years.
For sexual minorities, “coming out” is a step-by-step process, and timing and how it’s done is unique to each individual’s circumstances. There are many who decide not to come out. At “OUT IN JAPAN”, we work towards building an inclusive and accepting society that will support those who are willing to come out.

PROJECT #001について

プロジェクト#001のフォトグラファーは、レスリー・キー氏。彼自身の「LGBTがもっと前向きに自分らしく生きられる日本になって欲しい」という強い思いが、「OUT IN JAPAN」立ち上げのひとつのきっかけでした。
創設スポンサーとして、GAPが強力バックアップ。1969年にサンフランシスコでブランドが誕生して以来、カスタマーとエンプロイーの個性と多様性を尊重してきたGAPは、ちょうど2015年9月に日本上陸20周年を迎えます。
レスリー・キー氏が、LGBTが劇中に多く登場する伝説のミュージカル「RENT」の東宝公演キャスト(2015年9月~シアタークリエにて)を撮影すること、「RENT」の台詞にGAPが登場することが縁となり、このコラボレーションが実現しました。記念すべき1枚目のポートレートには、はじめて「RENT」の舞台にエンジェル役として立つこととなったIVANさんが参加しました。

Project #001’s photographer is Leslie Kee. Leslie’s own hopes towards “making Japan a place where LGBT individuals can confidently live their lives” set in motion the “OUT IN JAPAN” project.
This project is backed by the strong support and sponsorship of GAP. Since its founding in San Francisco in 1969, the company has stressed the importance of respecting the individuality and diversity of its customers and employees. GAP will celebrate the 20-year anniversary of its presence in Japan in September of 2015.
A special opportunity to collaborate with the legendary Broadway musical “RENT” (opening in September 2015 at Theater Creation) came about when Leslie was called on to shoot the cast, and from the mention of GAP in the musical’s screenplay. The first portrait of the series is of IVAN, the performer playing the role of “Angel” in the musical.

LESLIE KEE(InstagremTwitterFacebook
Gap News Portal Site
Broadway Musical “RENT” Official Site

クラウドファンディングについて

「OUT IN JAPAN」は、企画主旨やポートレート参加者からのメッセージに共感いただいた方々とともに、5年間で10,000人のギャラリーを目指すプロジェクトです。
認定NPO法人グッド・エイジング・エールズとともに、2011年以降、継続して日本のLGBTコミュニティのエンパワメントを支えてきたAlfa Romeoが、「GREENFUNDING」というクラウドファンディング・プラットフォームの提供という形でバックアップします。
日本全国でのポートレート撮影を持続可能なものとするために、ぜひ本クラウドファンディングサイトからご支援ください。

“OUT IN JAPAN” has a goal of amassing 10,000 portraits in a gallery in the next five years.
Alfa Romeo — who alongside the certified NPO good aging yells has been promoting the empowerment of Japan’s LGBT community since 2011 – is supporting the project through their crowdfunding platform “GREENFUNDING”.
In order for this project to be sustainable to spread throughout Japan, please give us your support by visiting this crowdfunding site and sending us a donation.

Alfa Romeo Official Site

good aging yellsについて

「OUT IN JAPAN」を企画運営するのは、認定NPO法人グッド・エイジング・エールズです。2010年4月4日に設立以来、「LGBTと、いろんな人と、いっしょに」を合言葉に、セクシュアリティを越えてすべての人が、自分らしく素敵に歳を重ねていける社会づくりを応援しています。
主な活動内容は、企業やNPO・NGOとの積極的なコラボレーションを通したLGBTフレンドリーな「場づくり」で、そのフィールドはワークショプ、シンポジウム、ランニングイベントから、カフェ、シェアハウス、コミュニティスペースまで多岐に渡ります。メンバー全員が普段は別の仕事をしながらプロボノで参加しているのが特徴で、2014年10月1日に東京都より認定NPO法人としての資格を取得しました。

Certified NPO good aging yells operates and manages “OUT IN JAPAN”. Since its inception on April 4th, 2010, the group’s goal is to promote the community building of a society in which everyone – regardless of gender identity or sexual orientation – can live honest, beautiful lives, embodied in its slogan: “Together, with LGBTs and all kinds of people.”
good aging yells’ main focus is to directly collaborate with corporations and NPO/NGOs to promote an LGBT-friendly “foundation-building” via activities ranging from workshops, symposiums and ongoing events, to cafes, shared homes and community spaces. A distinguishing feature of good aging yells is that its members work full-time jobs in a variety of fields and work pro bono for the organization. On October 1st, 2014, the group acquired an NPO certification from Tokyo Prefecture.

good aging yells Official Site

プロジェクトを支援したい方へ

プロジェクトへの支援には、投資や寄付と異なり、金額に見合ったお返し(リターン)をご用意しています。
OUT IN JAPANでは、リターンとしてOUT IN JAPAN #001」レスリー・キー氏サイン入り限定公式パンフレットOUT IN JAPAN」オリジナルトートバッグをお送りします。


具体的なサイトの使用法につきましては、『ヘルプページ』をご覧ください。